Kraamfeest organiseren, zo pak je het aan.

Je baby is na lang wachten geboren! Eindelijk, je kunt je kindje in de armen sluiten… Heel bijzonder die eerste intieme momenten met elkaar, goed bekijken hoe jullie baby eruit ziet en hoe wonderlijk perfect het allemaal is…  Maar ook de mensen om je heen zijn nieuwsgierig naar jullie zoon of dochter. Heb jij ervoor gekozen om jullie kindje aan iedereen voor te stellen tijdens een kraamfeest of babyborrel? Dan hebben wij 5 tips om die babyborrel te organiseren en dit feestje onvergetelijk te maken!

#1 Babyborrel voorbereidingen.

Een kraamfeest organiseren is altijd leuk. De babyborrel voor jullie wondertje is natuurlijk extra speciaal, want zijn of haar allereerste feestje moet natuurlijk een succes worden! Tijdens je zwangerschapsverlof kun je al de nodige voorbereidingen treffen. Je hebt er nog alle tijd voor en straks, als jullie kleintje er is, heb je er weinig of geen omkijken meer naar. Alles is tenslotte al geregeld! Maar waar moet je aan denken? Dit zijn de belangrijkste vragen die je jezelf kunt stellen:

  • Wie? Denk na over wie je wilt uitnodigen. Maak het feest zo groot of klein als je zelf wilt. Kies je voor enkel vrienden en familie of ga je verder en nodig je ook collega’s uit? De meeste mensen kiezen ervoor om iedereen die een geboortekaartje krijgt ook uit te nodigen op het kraamfeest. Zo kan je ook meteen de uitnodiging meesturen met het geboortekaartje.
  • Wanneer wil je de babyborrel geven? 6 tot 8 weken na de geboorte is een goed moment om je kraamfeest te geven. Jullie zijn dan al goed gewend aan de nieuwe gezinssituatie en je zult je ook alweer een stuk fitter voelen.
  • Waar wil je de babyborrel geven? Thuis vieren of juist niet? Als je weinig gasten hebt is je tuin of woonkamer natuurlijk perfect. Maar als je veel gasten hebt is een andere feestlocatie waarschijnlijk een beter idee. Houd hierbij rekening met reserveren! Een babyborrel op locatie is duurder dan een babyborrel thuis organiseren, dus je budget zal een grote rol spelen. Kies je voor een kraamfeest in je tuin, zorg dan dat je een backup plan hebt bij slecht weer. Voorzie bijvoorbeeld een tent of zorg dat de gasten ook in een schuur of in je woonkamer kunnen. 
  • Hoe lang mag de babyborrel duren? Bepaal behalve een begintijd ook een eindtijd. Want je newborn én jijzelf zullen aan de nodige rust toe zijn na een aantal uurtjes ‘kraamfeesten’.

#2 Babyborrel uitnodiging.

Heb je alles zover geregeld? Dan kun je nadenken over een leuke babyborrelkaart waarop je alle info over waar en wanneer kunt vermelden. Je kunt op de babyborrel uitnodiging eventueel de cadeautip plaatsen als je die hebt. Ook een RSVP-datum is handig, dan weet je precies met hoeveel gasten je rekening moet houden.

Wat een leuke voorpret om kraamfeestkaartjes te maken en dit samen met je geboortekaartje te versturen! Vind hier de leukste babyborrelkaartjes helemaal matching bij je geboortekaartjes, zo blijf je helemaal in jouw eigen stijl voor een perfect geheel.

Kraamfeest uitnodiging met bloemetjes
Wit babyborrelkaartje met gouden voetjes
Kraamfeest uitnodiging kraftlook

#3 Babyborrel food & more.

Wat er op een kraamfeest niet mag ontbreken is uiteraard beschuit met muisjes! Maar behalve deze heerlijke geboorte snack is het leuk om verschillende hapjes en drankjes te serveren. Een geboortetaart is bijvoorbeeld een leuk alternatief, maar ook cupcakes of soesjes en tompoesjes versierd met roze of blauwe muisjes zijn lekker en erg leuk om te zien. Je kan ook kiezen voor hartige hapjes of een mix van zoet en hartig. Vier jij de babyborrel op locatie, dan kun je ook dit vooraf bespreken en heb je er geen omkijken meer naar.

Als je de babyborrel thuis organiseert denk je best ook na over wie kan helpen met het opdienen van hapjes en drank. Jijzelf zal je handen vol hebben met het begroeten van gasten en de zorgen voor je newborn. Vraag dit bijvoorbeeld aan de grootouders, nichtjes en neefjes die al wat ouder zijn, peetoom en -tante… Je kan ook kiezen voor een self service bar waar iedereen gewoon kan nemen waar ie zin in heeft. 

Wil je jouw tuin, huiskamer of een andere feestlocatie extra feestelijk maken? Denk dan ook aan leuke decoratie met de naam van de baby om jouw feest een perfecte look te geven!

#4 Babyborrel bedankjes.

Je wilt alle gasten op een leuke manier bedanken voor hun komst en voor alle cadeautjes waarmee jullie baby is overladen. Geef ze daarom een leuk geboortebedankje mee! Leuke snoepzakjes, kubusdoosjes of blikken doosjes gecombineerd met een magneetje of een sticker waarop de mooiste foto van jullie wondertje prijkt. Vul je bedankjes met iets lekkers en klaar! Ontdek de leukste bedankjes die bovendien ook matchen met je geboortekaartjes. Succes verzekerd!

babyborrel organiseren_kraamfeest organiseren_5 tips
Origineel snoepzakje met naam een maantje in goudfolie
Lief snoepzakje met hertje
Leuk snoepzakje met leeuw

#5 Genieten van de babyborrel.

De babyborrel voor jullie kindje geef je maar één keer. Geniet er daarom met volle teugen van! Gezellig kletsen met je gasten en genieten van alle aandacht voor jou en natuurlijk voor de ster van de dag; jullie baby! Richt een leuke kinderhoek in waar de kleine gasten zich kunnen vermaken en zorg eventueel voor een rustig plekje waar je baby kan liggen als het allemaal wat te druk wordt.

Wij van Tadaaz wensen jullie in ieder geval een spetterend kraamfeest. Celebrate it.

Danielle Scheilz
Danielle Scheilz

Reach for the stars, surrender to the flow of life & love to the fullest.. Een quote waar ik helemaal achter sta! Samen met mijn gezin genieten van de mooie dingen in het leven staat voor mij dan ook op nummer 1. Ik werk met veel plezier bij Tadaaz en help de klanten graag verder met hun vragen of opmerkingen zodat ze 100 % tevreden zijn met het resultaat van hun bestellingen. Want wat je Happy Moment ook is –geboorte, huwelijk of een ander feestje – alles moet perfect zijn!

Artikelen: 74

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *